شیرینگ تک لایه و چند لایه

شیرینگ یا همان پلاستیک‌هایی که مواد اولیه آنها پلی اتیلن است که انواع بسیار گوناگونی دارند. و جهت بسته‌بندی حرارتی استفاده می‌شود، نایلون شیرینگ می‌تواند از یک لایه تا چند لایه تولید شود، که عموما نایلون‌های شیرینگ چند لایه از استحکام بالاتری برخوردارند و صرفه جویی بالاتری نسبت به نایلون‌های تک لایه دارند.

مشخصات فنی محصول:

  •  از عرض ۱۰ سانتی متر تا عرض ۲۰۰۰ سانتی متر
  • ضخامت از ۲۰ میکرون تا ۴۰۰ میکرون
  • وزن رول از ۱۰ کیلوگرم تا ۳۰۰ کیلوگرم
  • کاربرد در بسته‌بندی کارخانجات موادغذایی و نوشیدنی و دارویی و…

ویژگی های نایلون تک لایه شیرینک

در نایلون‌های تک لایه فیلمی از یک نوع پلاستیک مانند پلی‌اتیلن با ضخامت و عرض مورد نیاز مشتریان تولید می‌شود. بسته‌بندی در این نوع فیلم‌ها بسیار ساده است و نسبت به نیاز مشتری ابعاد و ضخامت مورد نیاز محاسبه و تولید می شود. شیرینگ‌ها پوشش‌های پلاستیکی شفافی هستند که در ماشین شیرینگ پک به منظور بسته بندی و پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرند. برشی از این لایه‌های شفاف با توجه به میزان اندازه کالایی که قرار است شیرینگ شود، دور محصول قرار داده می‌شود. بعد از عبور دادن کالا از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک و خنک‌کاری آن، در قسمت انتهایی تونل، این برش‌ها منقبض شده و به صورت غلافی، محصول را در خود جای می‌دهند. نایلون‌های شیرینک تک لایه از شفافیت و کشسانی مناسبی برخوردارند اما به خوبی و قدرت فیلم‌های چندلایه نیستند با این حال از شیرینک‌های چندلایه در بسته‌بندی انواع محصولات در ابعاد مختلف استفاده می‌شوند.

ویژگی های نایلون سه لایه شیرینک

نایلون های شیرنک سه لایه از شفافیت درخشندگی بالایی برخوردارند و از نظر وزنی و صرفه جویی در مصرف نیز بهتر هستند. فیلم پلی اتیلن بر اساس وزن و طول به فروش می‌رسد و این به معنای صرفه‌جویی مالی قابل توجه است. به علاوه، به دلیل کاهش ضخامت در فرآیند بسته‌بندی، خریداران فیلم بیشتری در یک رول دریافت می‌کنند که به معنای تغییر کمتر رول، نیاز کمتر به فضای ذخیره‌سازی و ضایعات بسته‌بندی کمتر است. پس نتیجه میگیریم فیلم های یک لایه یا چندلایه شیرینک هر کدام ویژگی های بسیار خوبی برای بسته بندی محصولات دارند. فیلم های چندلایه از استحکام بیشتری برخوردارند ولی به این معنی نیست که فیلم های تک لایه از استحکام خوبی برخوردار نباشند و هر کدام از این فیلم های جایگاه ویژه خود را در صنایع بسته بندی ایفا میکنند.

 

میزان ضخامت آن ها از حدود ۳۰ میکرون تا ۲۰۰ میکرون متغیر است. معمولا شیرینگ بسته بندی یک لایه به اندازه کافی ضخامت ندارد و برای استفاده از آن بهتر است چند بار و چند لایه از آن را برای بسته بندی به کار ببرید. انواع فیلم شرینگ از نظر جنس نیز می توان به نایلون pvc, po, pp و.. اشاره کرد. برای اینکه محصولی با دستگاه و نایلون بسته بندی شود باید اول تعیین کرد که به چه نوعی از بسته بندی برای آن محصول نیاز است.هر کالا و محصولی با توجه به اینکه چیست و در چه دسته ای از محصولات قرار می گیرد، باید به شیوه خاص خودش بسته بندی شود. مثلا بسته بندی مواد غذایی تازه، محصولات فله‌ای، مواد شیمیایی، دارو ها، تجهیزات پزشکی، بطری های نوشابه و آب معدنی، بیسکوییت و شکلات و … همگی با هم متفاوت است و در خط تولید هر کدام از این‌ها نوع به خصوصی از بسته بندی و یا نایلون شیرینگ استفاده می شود.

‌‌‌‌‌

مقایسه انواع شیرینگ بسته بندی و کاربرد آن‌ها

به‌طور کلی سه نوع اصلی شیرینگ بسته بندی  وجود دارد که در بسته بندی این فیلم‌ها  مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  •  پلی اتیلن(PE)
  •  پلی وینیل کلرید (Polyvinyl chloride)
  •  پلی الفیناین (polyolefin)

هر کدام از این مواد، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند و برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. به علاوه هر کدام با استفاده از افزودنی‌های متفاوت به فیلم های چند لایه تبدیل می‌شوند تا خواص مشخص و متمایزی را به‌وجود آورند و ماندگاری یا شکل ظاهری به ‌خصوصی داشته باشند. شیرینگ بسته بندی به فرم‌های رول استاک، کیسه‌ای و تیوبی وجود دارند و از آنجا که برای بسته بندی و حمل و نقل به‌کار برده می‌شوند، به شدت مقاوم هستند.

شیرینگ (پلی اتیلن)

پلی اتیلن نوعی پلی الفین است که با اضافه شدن اتیلن در طول فرایند پلیمرازسیون (بسپارش) شکل گرفته است. PE در بسیاری از فرم‌های بسته بندی مثل فیلم شرینک و فیلم استرچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سه مورد از رایج‌ترین فرم‌های PE عبارتند از:

  • پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

هر کدام از این پلیمرها، کاربردهای مختلفی در صنعت دارند اما پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE) برای تهیه شیرینگ بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی اتیلن با چگالی پایین  (LDPE)

LDPEها یا پلی اتیلن های با چگالی پایین در برابر ضربه، نم، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند. از این نوع پلی اتیلن بیشتر در تولید نایلون شیرینگ، بعضی از سرپوش‌ها، روکش کابل و … استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای استفاده از LDPE نسبت به سایر ساختارهای پلی‌اتیلن، برای تولید شیرینگ بسته بندی می‌توان به استحکام و دوام بالای برای وسایل سنگین و بزرگ مانند بطری یا شیشه‌های نوشیدنی با تعداد زیاد اشاره کرد.

پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE)

پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE) در مقایسه با (LDPE) ضخیم‌تر است اما به همان اندازه، شفاف و محکم است. این پلیمر هم، برای تولید شیرینگ بسته‌بندی استفاده می‌شود.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلی اتیلن ترموپلاستیک است که از نفت خام بدست می‌آید و وزن کمی دارد. به دلیل قدرت چگالی بالا، پلی اتیلن‌های با چگالی بالا در تولید بطری‌های پلاستیکی، لوله‌های مقاوم در برابر ضربه خوردگی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پلی اتیلن به دلیل چند منظوره بودن فوق‌العاده‌اش، وسیع‌ترین کاربرد پلاستیک را دارد و برای طیف گسترده‌ای از محصولات کاربرد دارد. همچنین در بسته‌بندی‌هایی که خیلی کششی است و به مقاومت بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Product Order

درخواست محصول

تماس بگیرید:

۳۵۵۴۳۲۶۱ (۰۴۱)

برایمان بنویسید:

info[@]kiyanpolymer.com

منتظرتان هستیم:

۳۰ کیلومتری جاده تبریز - تهران، تبریز