بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی

بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران + ۳ نوع نایلون شیرینگ حرارتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید :

در دنیای امروز، بسته‌بندی به یک علم تخصصی تبدیل شده است که به‌ویژه در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، دارویی و الکترونیک، نقشی کلیدی ایفا می‌کند. نایلون شیرینگ حرارتی یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های بسته‌بندی است که با استفاده از حرارت به شکل و فرم محصول می‌چسبد. این نایلون امنیت و حفظ کیفیت محصولات را تضمین می‌کند. نایلون شیرینگ حرارتی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، از جمله مقاومت بالا، ظاهر جذاب و امکان چاپ بر روی آن، در میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله ما، به بررسی بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران و همچنین به معرفی سه نوع مختلف نایلون شیرینگ حرارتی خواهیم پرداخت.

کیان پلیمر ماهان، بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران

شرکت کیان پلیمر ماهان به عنوان یکی از پیشروان صنعت پلیمر در ایران، به دلیل استفاده‌ از فناوری‌های نوین در تولید محصولات باکیفیت خود مشهور است. این شرکت را به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران می‌شناسند. کیان پلیمر ماهان با تمرکز بر نیازهای مشتریان و بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و حرفه‌ای، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی و همچنین بین‌المللی کسب کند.

تاریخچه بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران

شرکت کیان پلیمر ماهان سهامی خاص به شماره ثبت ۲۴۴۹۴ و به شماره ملی۱۰۲۰۰۳۲۵۱۵۰ با بیش از دو دهه فعالیت افتخار دارد که تنها تامین کننده نایلون‌های شیرینگ حرارتی در غرب کشور می‌باشد. این شرکت با اتکا به خداوند و حضور مهندسین مجرب و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه‌های داخلی که دارای بیش از بیست سال سابقه در صنایع لاستیکی و پلاستیکی بوده‌اند توانسته است تا به حال با صدها شرکت معتبر دیگر در زمینه‌های غذایی،صنایع و آلومینیوم همکاری کند.

فعالیت‌های مجموعه

مهمترین فعالیت‌های این شرکت عبارت‌اند از مشاوره در امور مهندسی پلیمر، طراحی و تولید قطعات لاستیکی، طراحی و تولید قطعات پلاستیکی، طراحی و ساخت قالب انواع قطعات پلیمری می‌باشد. شرکت کیان پلیمر آمادگی همکاری خود در زمینه‌های زیر را اعلام میدارد:

تولید انواع نایلون‌های شیرینگ پک با عرض و میکرون متفاوت

تولید انواع نایلون‌های تک لایه و سه لایه بهداشتی

تولید انواع کیف دستی‌های تبلیغاتی با چاپ هشت رنگ فلکسو

اهداف این شرکت همواره علاوه بر کسب رضایت‌مندی،در راستا ارتقاء استاندارد‌های مربوط به تولید می‌باشد.

محصولات و خدمات

شیرینگ از  لحاظ لغوی به معنای کشیده شدن یا جمع شوندگی است پک نیز (pak) به معنای بسته بندی است از همین رو شیرینک پک به معنای بسته بندی حرارتی تولید شده از پلاستیک می‌باشد.

نایلون شیرینگ پلاستیکی است شفاف و شکل پذیر، بسیار نازک و حساس به حرارت به همین دلیل به آن نایلون شیرینگ حرارتی نیز گفته می‌شود.که در اندازه و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود و یکی از انواع نایلون‌های مورد استفاده در صنایع تولیدی مختلف و مخصوصا صنایع بسته‌بندی، نایلون‌های شیرینگ هستند. این نایلون‌ها پس از پوشش و بسته‌بندی محصول در اثر دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تغییر حالت داده ، روی محصول وکیوم شده و از آن حفاظت میکنند.

یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های این بسته بندی برای حمل و نقل راحت تر و محفوظ ماندن محصول از عوامل خارجی همانند گرد و غبار و دیگر موارد است. لازم به ذکر است هر چه ایزوله بودن بسته‌بندی برای شما مهم‌تر باشد، نیاز به خرید نایلون شیرینگ ضخیم‌تر، بالا خواهد بود.

نایلون شیرینگ حرارتی

نایلون شیرینگ حرارتی با نام دیگر نایلون حرارتی، نوعی پلاستیک است. نایلون شیرینگ حرارتی در حین تماس با گرما، منقبض شده و موجب پلمب شدن محصول‌ها می‌گردد. تفاوت نایلون شیرینگ حرارتی با دیگر پلاستیک‌ها در این است؛ که در اثر تماس با حرارت آسیب نمی‌بیند؛ بلکه شکل محصول را به خود می‌گیرد. بنابراین استفاده از آن برای بسته بندی اغلب محصولات با هر شکل و ابعادی مناسب بوده و از محتویات درون خود در برابر آلودگی‌های محیطی از جمله نفوذ آب، خاک، گرد و … محافظت می‌کند.

بسته بندی با نایلون حرارتی نوعی وکیوم کردن محصول است؛ مزیت دیگری که این نوع نایلون دارد؛ جلوگیری از اشغال فضای اضافی است.

بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی

نحوه استفاده از نایلون شیرینگ حرارتی

نایلون یا شیرینگ حرارتی برای استفاده نیاز به اعمال گرما دارد. اعمال حرارت به این صورت که با قرار گرفتن آن در مجاورت گرما حالت چسبنده پیدا کرده و محصول مورد نیاز را به صورت کامل می‌پوشاند. استفاده از این محصول در حوزه بسته بندی بسیار آسان بوده و تنها کاری که باید در این خصوص انجام دهید، رعایت و انجام دو مرحله زیر است.

مرحله اول

قرار دادن محصولات درون نایلون حرارتی

اولین مرحله برای بسته بندی یا به نوعی پلمب کردن وسایل خود توسط نایلون شیرینگ حرارتی این است؛ که باید آنها را به شکلی منظم درون بسته‌ قرار دهیم. نایلون حرارتی به شکل رولی و یا بسته‌هایی با ابعاد مختلف به فروش می‌رسد. شما می‌توانید بهترین نایلون حرارتی را با انتخاب نوع مورد نظر از بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران، یعنی شرکت کیان پلیمر ماهان خریداری کنید. همچنین ما مقاله‌ی کاملی در مورد چیستی نایلون شیرینگ آماده کرده‌ایم؛ در صورت نیاز می‌توانید این مقاله را بخوانید.

نکته‌ای که باید در مورد قرار دادن محصولات خود در نایلون حرارتی بدانید؛ این است که، اجسام نوک تیز در زمان پلمب کردن موجب سوراخ شدن نایلون می‌شوند. برای همین باید از قبل نواحی تیز را توسط پد، ضربه‌گیر یا هر چیز دیگری از این قبیل بپوشانید.

مرحله دوم

اعمال حرارت به نایلون

پس از قرار دادن محصولات و رعایت نکات لازم، در نهایت نوبت به شرینگ حرارتی آنها می‌رسد. برای اعمال حرارت به نایلون می‌توان در مصارف خانگی از سشوار و در مصارف صنعتی از سشوارهای صنعتی استفاده کرد. پس از اعمال حرارت به نایلون شما متوجه خواهید شد؛ که پلاستیک جمع شده و بدون کوچکترین درزی محتویات درون خود را احاطه می‌کند.

نکاتی برای استفاده از نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ حرارتی یا نایلون وکیوم حرارتی برای بسته‌بندی محصولات مختلفی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در استفاده از نایلون وکیوم حرارتی یک‌سری نکات وجود دارد؛ که این نکات عبارت‌اند از :

  • اگرچه اعمال حرارت لازمه اصلی کار با نایلون‌های وکیوم حرارتی است؛ اما اعمال حرارت بیش از حد می‌تواند موجب ذوب و پاره شدن این محصول شود. باد گرم سشوارهای خانگی می‌تواند برای این کار مناسب باشد.
  • بسته‌ نایلون‌های حرارتی در ابعاد گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند؛ برای اینکه بتوان بسته‌بندی منظم و ایده‌آلی را داشت، خرید نایلون با سایز مناسب بسیار حائز اهمیت است.
  • همانطور که در بخش‌های بالایی اشاره شد؛ بسته بندی اجسام نوک تیز و برنده احتیاج به حساسیت و توجه بیشتری است و لازم است با پد یا هر چیز نرمی پوشانده شوند. در غیر این صورت نایلون ممکن است پاره شود.
  • ضخامت نایلون شیرینگ مهم است؛ این نکته باید در بسته بندی محصولات لحاظ شود.
  • حین خرید باید به ضخامت نایلون شیرینگ و تناسب آن با محصول مورد نظری که قصد بسته بندی آن را دارید، دقت کنید.

کاربردهای نایلون حرارتی در بسته بندی

نایلون حرارتی به دلیل ویژگی‌های گوناگونی که دارد؛ موجب شده تا امروزه شاهد تمایل زیاد افراد در حوزه‌های مختلف صنعتی و خانگی برای بهره بردن از آن به منظور بسته بندی اشیاء گوناگون شویم. برخی از کاربرد‌های این نایلون عبارت‌اند از:

  1. پلمب کردن محصولات مایع برای جلوگیری از ریزش
  2. بسته‌بندی محصولات چند پاره، با استفاده از این روش شما می‌توانید مجموعه ای از محصولات را در یک بسته قرار داده و پلمب کنید.
  3. بسته بندی، مرتب سازی، پلمب اسناد و مدارک

نحوه‌ استفاده از نایلون شیرینگ برای بسته بندی

همانطور که در بالا اشاره شد؛ در مصارف خانگی با استفاده از تجهیزات گرم کننده‌ای همانند سشوار خانگی می‌توان از نایلون وکیوم حرارتی استفاده کرد. با استفاده از دستگاهی به نام شیرینگ پک می‌توان محصولات را بسته بندی کرد. کاربرد این دستگاه در کارخانه‌ها و مراکز‌های صنعتی‌ای است؛ که به بسته بندی محصولات می‌پردازند است. بعد از بستن محصول مورد نظر با نایلون شیرینگ، اعمال حرارت و سپس سرد کردن محصول، بسته بندی آن محصول را انجام می‌دهند. برای مثال بسته بندی‌های آب معدنی یکی از نمونه‌های بسته بندی با نایلون شیرینگ می‌باشد.

ویژگی‌های شیرینگ حرارتی

مورد استفاده قرار دادن شیرینگ حرارتی مزیت‌های نیز به همراه دارد؛ که با توجه به آنها افراد می‌توانند آنها را به عنوان بسته‌بندی محصول خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار بدهند. از مهمترین ویژگی‌های این نوع نایلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده سریع و ساده
  • ابعاد متنوع
  • قیمت مناسب، کاهش هزینه بسته‌بندی
  • محافظت از مرسوله در برابر رطوبت
  • محافظت از مرسوله در برابر گرد و خاک
  • محافظت از مرسوله در برابر آسیب حشرات
بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی

انواع نایلون شیرینگ

نایلون‌های شیرینگ حرارتی دارای تنوع بسیاری هستند؛ این نوع نایلون‌ها در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. نایلون‌های شیرینگ ابعاد متنوعی دارند و در کارخانه‌ها متناسب با نیاز و سفارش مشتری تولید و عرضه می‌شوند. ضخامت نایلون‌های شیرینگ در دو نوع تک لایه و دو لایه می‌باشد؛ انواع نایلون‌های شیرینگ عبارت‌اند از :

  • نایلون شیرینگ pvc
  • نایلون شیرینگ روده‌ای
  • نایلون شیرینگ تونلی

مقایسه نایلون شیرینگ حرارتی با نایلون معمولی

  • نایلون معمولی در برابر حرارت تخریب می شود، اما نایلون شیرینگ حرارتی شکل محصول را می‌گیرد.
  • نایلون معمولی آنچنان تحمل وزن بالایی ندارد و زمانیکه وزن از حد معینی بیشتر شود؛ باعث پارگی نایلون می‌شود. نایلون شیرینگ حرارتی تحمل وزن بالایی دارند و با استفاده از نوع‌ نایلون‌ها می‌توان تجهیزات سنگین را بسته بندی کرد.
  • نایلون شیرینگ به دلیل استفاده از پلی‌اتیلن در ساختار خود آسیب کمتری به محیط می‌زند و ولی نایلون‌های معمولی، تجدید پذیر هستند.
  • نایلون شیرینگ از مقاومت، استحکام و از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نایلون‌های معمولی برخوردار هستند.
  • نایلون شیرینگ قابلیت چاپ دارد.

کاربردهای نایلون شیرینگ حرارتی

نایلون شیرینگ حرارتی در بسته‌بندی محصولات و عایق‌سازی آن‌ها در برابر گرد و خاک، آلودگی و رطوبت کاربرد دارد. در صنایع بسیاری و حتی در خانه نیز این نوع نایلون کاربرد دارد که در ادامه به برخی از این کاربردها پرداخته‌ایم:

صنایع پزشکی

از نایلون‌های شیرینگ حرارتی یا وکیوم حرارتی می‌توان در بسته بندی محصولات پزشکی استفاده کرد. برای مثال در بسته بندی دستکش‌های یکبار مصرف، ماسک‌های جراحی و بسته‌بندی ابزارهای پزشکی استفاده می‌شود. نایلون‌های وکیوم حرارتی در صنعت پزشکی به عنوان یک محافظ یا روکش از آلودگی و عفونت‌ها عمل می‌کنند و این توانایی را دارند؛ که شرایط بهداشتی مناسبی را برای ابزارها و محصولات پزشکی ایجاد کند.

صنعت غذایی

نایلون شیرینگ حرارتی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص خود، توانایی حفظ تازگی و کیفیت محصولات غذایی را داشته و همچنین می‌تواند از آلودگی و نفوذ هوا به داخل بسته‌بندی محصول جلوگیری کند.

صنعت الکترونیک

نایلون شیرینگ حرارتی در صنعت الکترونیک به عنوان یک عایق الکتریکی و حرارتی عمل می‌کند. این نوع نایلون از نفوذ رطوبت و آلودگی به قطعات الکترونیکی جلوگیری می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید؛ که این نوع نایلون در حفاظت از قطعات الکترونیکی در برابر ضربه و خراش هم کاربرد دارد.

صنایع خودروسازی و تجهیزات خودرو

نایلون شیرینگ در صنایع خودروسازی نقش مهمی را ایفا می کند. این نوع نایلون به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر حرارت، اشعه UV و عایق حرارتی، در بسته‌بندی و حفاظت از قطعات و لوازم خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت کشاورزی

نایلون شیرینگ حرارتی برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نایلون در حفظ تازگی و کیفیت محصولات کشاورزی اثر گذار هستند؛ از دیگر کاربرد‌های آن می‌توان به جلوگیری از ورود آلودگی و هوا به داخل محصولات کشاورزی اجاره کرد. نایلون شیرینگ حرارتی می‌تواند در جلوگیری از آلودگی محصولات کشاورزی به عوامل خارجی مانند حشرات و آفات نیز موثر باشد. از نایلون شیرینگ در آب‌بندی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و محیط‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

کاور کفش حرارتی

در کاور کفش از نایلون‌های شیرینگ حرارتی استفاده می شود. در مناطق حساس مثل ورود به مکان های باستانی برای جلوگیری از آسیب وارده به ساختار قدیمی از پلاستیک استفاده می‌شود، تا از اصطکاک ته کفش با سطوح و تخریب جلوگیری کنند؛ به این صورت که با قرار دادن کفش درون دستگاه و کمی حرارت دیدن پلاستیک شیرینگ پوششی متناسب با ته کفش ایجاد می کند. همچنین برای بسته بندی کفش و جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک می توان از آن استفاده کرد.

تولید نایلون شیرینگ حرارتی

در وهله‌ی اول در تولید نایلون شیرینگ حرارتی، مواد پلی‌اتیلن سبک خطی از پتروشیمی، وارد میکسر می‌شوند؛ زیرا که باید همگن شوند تا علاوه بر امکان تولید محصول بهتر، افزودنی‌هایی از قبیل لیز کننده، شفاف‌کننده، آنتی یووی، انواع مستربچ‌های رنگی و افزودنی جمع‌شونده هنگام حرارت دادن به آن اضافه شوند. در نهایت مواد پلی‌اتیلن به اکسترودر دستگاه تولید وارد می‌شوند.

پس از منتقل کردن مواد میکس شده به داخل اکسترودر دستگاه تولید، حرارت تا دمای ۱۵۰ درجه سلسیوس اعمال می‌شود. سپس مواد مذاب در قالب فرم داده می‌شوند و لایه‌های مختلف مذاب می‌چسبند؛ در این مرحله امکان ترکیب گرید‌های متفاوت با ویسکوزیته‌های مختلف در لایه‌های فیلم شیرینگ امکان پذیر است.

بعد از شکل‌دهی دمشی و لایه‌ای، نایلون‌ها به‌صورت بالون شده و در بالای دستگاه، با غلطک‌های گوناگون به شکل دولایه و اتو شده در می‌آیند. پس از خشکی نایلون شیرینگ، نوبت به رول کردن آن می‌رسد؛ که امکان اعمال هرگونه برش از بغل، وسط و بین لایه‌های نایلون را به ما می‌دهد. در مرحله بعدی نایلون به دور لوله بوبین چرخیده تا طاقه‌ای منظم و مرتب از نایلون شیرینگ به‌وجود بیاید. درصورت نیاز به چاپ بر روی نایلون شیرینگ حرارتی، در این مرحله امکان چاپ با دستگاه‌های فلکسو و هلیو گراور وجود دارد.

به طور کلی ما از این فرآیند‌ها نتیجه می‌گیریم که، فرآیند تولید نایلون شیرینگ احتیاج به توجه درجزئیات و رعایت دقیق پروتکل‌ها برای تولید نایلونی با کیفیت بالا دارد. هر مرحله از فرآیند باید با دقتی تمام اجرا شود؛ تا از تولید نایلون‌های قوی و بادوام اطمینان حاصل شود. توجه داشته باشید که تولید نایلون شیرینگ حرارتی باکیفیت نیازمند تمرکز و تعهد برای رعایت بالاترین استانداردهای کیفیت است. در نتیجه نمی‌توانید در هنگام خرید نایلون شیرینگ به هر شرکتی اعتماد کنید ولی شرکت کیان پلیمر به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران با رعایت تمامی فرآیند‌های تولید بهترین و با کیفیت‌ترین نایلون شیرینگ حرارتی را تولید و عرضه می‌کند.

چاپ بر روی نایلون شیرینگ

بسته‌بندی لوکس و جذاب در فروش محصولات بسیار مهم است. زیرا که ارتباط مستقیمی با فروش محصول دارد. یکی از کارهایی که می‌توان به این منظور انجام داد، چاپ طرح و استفاده از رنگ در نایلون شیرینگ است. زیرا این عمل باعث ایجاد جلوه خاصی از محصولات به مشتری می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم؛ اصلی‌ترین دلیل چاپ نایلون شیرینگ، افزایش فروش محصول است.

چاپ بر روی نایلون شیرینگ حرارتی روش‌های گوناگونی دارد. یکی از روش‌ها، روش ساده نام دارد، در این روش برای چاپ، از چاپگرهای خودکار استفاده می‌شود. زیرا آنها قادر به چاپ روی سطح داخلی شیرینگ هستند. در روش ساده، از جوهر‌های خاصی که برای چاپ بر روی سطوح لمینتی‌شده مناسب هستند، استفاده می‌شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که، علاوه بر روش‌های سنتی، روش‌های پیشرفته‌تری نیز برای چاپ وجود دارد. یکی از این روش‌‌ها، چاپ آفست نام دارد. در این روش ابتدا تصویر چاپ روی یک قالب مناسب پرینت می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه‌های خاص، بر روی سطح نایلون چاپ می‌شود.

روش‌های متنوعی برای چاپ بر روی نایلون شیرینگ وجود دارد؛ همانند استفاده از فناوری لیزر. در این روش، با استفاده از پالایش لیزر، تصویر چاپ شده؛ بر روی سطح داخلی نایلون شیرینگ حک می‌شود. این روش چاپ، کیفیت بسیار بالایی داشته و از مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی برخوردار است.

قیمت نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ قیمت بالایی ندارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که، قیمت نایلون شیرینگ حرارتی مانند سایر محصولات پلاستیکی با توجه به نرخ مواداولیه تغییر می‌کند و فاکتورهای دیگری از جمله ضخامت، ابعاد، تعداد لایه‌ها، رنگ، میزان شفافیت، چاپ، کیفیت محصول و شرکت تولید کننده از عوامل مهم در قیمت گذاری آن هستند.

شما می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین نایلون شیرینگ حرارتی ایران را با قیمتی مناسب از شرکت کیان پلیمر ماهان به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران خریداری کنید.

گرمایش شیرینگ

قبل از اینکه به معرفی بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران بپردازیم؛ خالی از لطف نیست که موضوع گرمایش شیرینگ را نیز مورد بررسی قرار دهیم. افزایش دما منجر به ایجاد حالتی چسبناک در ماده می شود؛ به این حالت گرمایش شیرینگ گفته می شود. زمانی گرمایش شیرینگ اتفاق می‌افتد که، در یک کانال بسته گرما جریان می‌یابد. این گرما فشاری ایجاد می کند که سبب جریان مذاب درون کانال ها می شود.

این گرما سبب تغییر شکل پلاستیک شده و اگر به درستی دور جسم بسته باشیم، شکل جسم را به خود می‌گیرد. گرمای مورد نیاز برای رسیدن به نقطه ذوب  این پلاستیک را می توان با استفاده از یک وسیله حرارتی گازی یا الکتریکی مثل سشوار خانگی یا از طریق عبور در یک تونل حرارتی تهیه کرد.

نایلون شیرینگ حرارتی

بخش پایانی

ما در این مقاله به چیستی نایلون شیرینگ حرارتی و بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید با سر زدن به بخش محصولات بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ حرارتی در ایران به تنوع آنها پی ببرید.

همچنین در وب‌سایت کیان پلیمر بخش‌های گوناگونی وجود دارد؛ که شما می‌توانید با سر زدن به آنها، اطلاعات مفیدی کسب کنید. برای مثال بخش وب‌لاگ، مقاله‌های مفیدی در رابطه با انواع محصولات پلیمری همچون نایلون شیرینگ،‌ سفره یکبار مصرف و … دارد؛ یا بخش محصولات که می‌توانید در آن محصولات بهترین تولید کننده نایلون سه لایه در ایران یعنی شرکت کیان پلیمر ماهان را مشاهده بفرمایید.

مقالات مرتبط