بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ

۴ ویژگی بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران

آنچه در این مقاله می‌خوانید :

بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران کیست ؟ یک نایلون شیرینگ باکیفیت باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد ؟ اصلا نایلون شیرینگ چیست؟

در این مقاله ما به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم؛ پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

کیان پلیمر ماهان، بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران

شرکت کیان پلیمر ماهان یکی از پیشروان صنعت پلیمر در ایران است؛ که به استفاده‌ از فناوری‌های نوین در تولید محصولات باکیفیت خود مشهور است. این شرکت به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران شناخته می‌شود. کیان پلیمر ماهان با تمرکز بر نیازهای مشتریان و بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و کاردان، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی و همچنین بین‌المللی کسب کند.

تاریخچه بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران

شرکت کیان پلیمر ماهان سهامی خاص به شماره ثبت ۲۴۴۹۴ و به شماره ملی۱۰۲۰۰۳۲۵۱۵۰ با بیش از دو دهه فعالیت افتخار دارد؛ که تنها تامین کننده نایلون‌های شیرینگ در غرب کشور می‌باشد. این شرکت با اتکا به خداوند و حضور مهندسین آزموده و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه‌های داخلی که دارای بیش از بیست سال سابقه در صنایع لاستیکی و پلاستیکی بوده‌اند؛ توانسته است تا الان با صدها شرکت معتبر دیگر در زمینه‌های صنایع،غذایی و آلومینیوم افتخار همکاری را داشته باشد.

فعالیت‌های مجموعه

  • مشاوره در امور مهندسی پلیمر
  • طراحی و تولید قطعات لاستیکی
  • طراحی و تولید قطعات پلاستیکی
  • طراحی و ساخت قالب انواع قطعات پلیمری
بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ

ویژگی‌های شرکت کیان پلیمر ماهان

  1. کیفیت برتر: کیان پلیمر ماهان با رعایت استانداردهای کیفی و انجام تست‌های مختلف در مراحل تولید، محصولاتی با کیفیت و با دوام بالا تولید و عرضه می‌کند.
  2. تکنولوژی پیشرفته: کیان پلیمر ماهان با بهره‌گیری از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن، نایلون‌های شیرینگی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید و عرضه می‌کند.
  3. تعهد به محیط زیست: این شرکت با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی خود، فرآیندهای تولید دوستدار محیط زیست را به کار می‌گیرد و محصولاتی با قابلیت بازیافت تولید می‌کند.

مزیت‌های خرید از کیان پلیمر ماهان

  • قیمت مناسب: این شرکت محصولاتی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه تولید می‌کند.
  • پشتیبانی مشتری: شرکت کیان پلیمر ماهان به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ، با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب و قوی، رضایت کامل مشتریان را تضمین می‌کند.
  • تأمین پایدار: با ظرفیت بالای تولید و سیستم‌های مدیریت موجودی کارآمد، کیان پلیمر ماهان توانایی تأمین پایدار و به موقع نیازهای مشتریان را دارد.
  • مشاوره فنی: تیم متخصص کیان پلیمر ماهان آماده ارائه مشاوره فنی و راهنمایی‌های لازم به مشتریان برای انتخاب بهترین محصول مطابق با نیازهای خاص آن‌ها است.

چرا باید از کیان پلیمر ماهان خرید کنیم؟

  1. کیفیت تضمین شده: نایلون شیرینگ تولیدی توسط کیان پلیمر ماهان به عنوان بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران، با بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت بالا و تحت نظارت‌های دقیق تولید می‌شود.
  2. تکنولوژی پیشرفته: این شرکت با بهره‌گیری از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن، نایلون سه لایه‌هایی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید و عرضه می‌کند.
  3. پشتیبانی و خدمات پس از فروش: با خرید از کیان پلیمر ماهان، از خدمات پس از فروش و پشتیبانی قوی بهره‌مند می‌شوید.

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یا روکش شیرینگ پک، نام نوعی پلاستیک است که برای پک کردن و وکیوم ساختن بسته بندی کالاها و اقلام مختلف استفاده می‌شود.

این نایلون به صورت رولی عرضه می‌شود و با دستگاه شیرینگ پک می‌توان از آن استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی نایلون شیرینگ که منجر به تفاوت آن نسبت به نایلون‌های دیگر شده، حساسیت آن به گرما است. این محصول در دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد ذوب و منقبض می‌شود. هر نوع نایلون دیگر نیز در برابر حرارت ذوب می‌گردد؛ اما این نایلون در برابر حرارت تنها تغییر شکل داده و وقتی دور محصولات پیچیده شود و شکل کالای مورد نظر را به خود می‌گیرد. دلیل فرم پذیری نایلون شیرینگ نقطه ذوب پایین آن است.

همانطور که در بالا اشاره شد؛ نایلون شیرینگ برای فرم‌پذیری و وکیوم ساختن محصولات به حرارت نیاز دارد. این حرارت توسط دستگاه شیرینگ پک تأمین می‌شود. به این صورت که در وهله‌ی اول نایلون به دور محصولات پیچیده شده و سپس با عبور محصول از کانال یا تونل حرارتی دستگاه، نایلون دور محصول فیکس یا به عبارتی غلاف شده و آن را وکیوم می‌سازد. روکش شیرینگ در دو نوع یک لایه و چند لایه متناسب با نوع بسته بندی و وزن کالا انتخاب می‌شود.

اهمیت نایلون در صنایع کشور

صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع کشور شناخته می‌شود. دلیل اهمیت این صنعت نیز به خاطر وابسته بودن تمامی صنایع تولیدی برای بسته بندی محصولات خود نایلون است. نایلون با تحولی عظیم در صنعت بسته بندی، ‌تبدیل به یکی از مهم‌ترین متریال‌ها شده است. نایلون دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است؛ که از آن برای بسته بندی و وکیوم ساختن محصولات متنوع استفاده می‌کنند. نایلون‌ها دارای تنوع بسیاری هستند و نایلون شیرینگ در میان آنها بسیار پرکاربرد است. صنایع تولیدی به دلیل نیاز نایلون شیرینگ برای بسته بندی نهایی محصولات خود، با این محصول به خوبی آشنایی دارند.

بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ

مراحل تولید نایلون شیرینگ

ذوب مواد

پس از تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید نایلون شیرینگ، این مواد را درون یک سیلندر مارپیچ می‌ریزند. این مواد مطابق دستور تولید خاصی که دارند تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرند؛ در نتیجه حالت خمیری پیدا می‌کنند. در این مرحله مواد اولیه جامد ذوب شده، با هم مخلوط می‌شوند و منافذ میان آنها از بین می‌رود. مدت این مرحله و تعداد دستگاه‌های مورد استفاده برای آن به ابعاد و نوع نایلون شیرینگ بستگی دارد.

سرد کردن

پس از اینکه مواد ذوب شده به خوبی مخلوط شدند؛ یا به عبارتی در شرایط ایده‌آل قرار گرفتند، از سیلندر خارج می‌شوند و سپس توسط یک دستگاه پهن می‌شوند و با تجهیزات سرد کننده به نایلون تبدیل می‌شوند. با خنک و جامد شدن مواد ذوب شده نایلون شیرینگ تک لایه و چند لایه آماده می‌شود.

رول‌بندی

نایلون شیرینگ به طور معمول به صورت خام و رول شده توسط فروشنده نایلون شیرینگ عرضه می‌شود. ابعاد رول‌های این نوع نایلون امکان دارد از ۶ تا ۱۲۰ سانتی‌متر متفاوت باشد و به نیاز مشتری بستگی دارد. نایلون‌های آماده شده در بخش قبل توسط یک دستگاه به صورت مرتب رول می‌شوند و اصطلاحاً به فیلم خام نایلون شیرینگ تبدیل می‌شوند.

ویژگی‌های نایلون شیرینگ باکیفیت

ویژگی‌های نایلون شیرینگ رابطه مستقیمی با تقاضای مشتری دارد. همانطور که در بالا اشاره شد؛ پلاستیک شیرینگ به صورت یک یا چند لایه تولید و عرضه می‌شود. هر چه لایه‌های نایلون بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که، قیمت نایلون شیرینگ هم از این موضوع تاثیر می‌پذیرد. علاوه بر این سایز و ابعاد نایلون هم ممکن است متفاوت باشد. در ادامه ما مشخصات و ویژگی‌های بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران، یعنی شرکت کیان پلیمر ماهان را که کیفیت آن کاملا تضمینی است، شرح می‌دهیم.

ویژگی‌های رول شیرینگ کیان پلیمر ماهان

  1. استحکام و مقاومت بالا در برابر کشش (هم در عرض و هم در طول)
  2. مقاومت بالا در برابر پارگی
  3. انرژی شکست بالا
  4. مقاومت مکانیکی بالا در برابر سوراخ شدن
  5. قابلیت چاپ نایلون و رنگ‌پذیری
  6. قابلیت دوخت مناسب

کاربرد نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ در صنعت تولید برای بسته بندی مواد غذایی‌ که باید از هرگونه رطوبت، نفوذ گرد و غبار و همچنین حشرات موذی دور بمانند؛ استفاده می‌شود مانند محصولات غذایی و نوشیدنی. از دیگر کاربرد این پلاستیک می‌توان به بسته بندی پک مثل غلاف‌سازی بطری‌های آب معدنی، نوشابه و سایر نوشیدنی‌ها اشاره کرد. در صنایع تولیدی دیگر، این نایلون برای بسته بندی نمونه‌ها و کالاهایی که در حمل و نقل آن‌ها حساسیت بالایی نیارمند است مانند سرامیک و کاشی که به صورت پالت بسته بندی می‌شوند؛ شیشه‌های سکوریت، پشم شیشه، قطعات خودرو و… استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی و برتری‌های نایلون شیرینگ می‌توان به وزن سبک، استحکام و مقاومت فوق‌العاده در برابر وزن محصولات و همچنین فشار زیاد اشاره کرد. نایلون شیرینگ ضمن این که هیچ وزن اضافه‌ای به کالا اضافه نمی‌کند، آن را به بهترین و محکم‌ترین شکل ممکن بسته بندی می‌کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که نایلون یا روکش شیرینگ از محصولات متنوع در برابر هر گونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت، اشعه مضر خورشید و سایر فاکتورهای مخرب محافظت می‌کند. این نوع بسته بندی در انبارداری محصولات نیز بسیار حائز اهمیت است چون امکان چینش زیبایی را برای کالاهای بسته بندی شده فراهم  می‌سازد و جای کمتری اشکال می‌شود.

بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ

انواع نایلون شیرینگ پک

به دلیل ساختار تشکیل دهنده و ترکیب‌های آن تنوع در این نایلون بسیار است. یکی از انواع مختلف نایلون شیرینگ، نایلون پی وی سی(PVC) است. این نایلون به دلیل وزن کم و مزایای بسیار کاربرد بسیاری در صنعت دارد. اکثر محصولاتی که به‌صورت وکیوم شده بسته بندی می‌شوند همانند درب بطری‌ها، لوازم آرایشی و … از نوع نایلون پی وی سی هستند. یکی از دلایل محبوبیت و فراوانی در مصرف این نوع نایلون شیرینگ، قیمت ارزان آن است.

نوع دیگری از روکش شیرینگ که به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد نایلون حرارتی است. این نایلون از جنس پلی‌اتیلن است و همچنین چگالی و نقطه ذوب پایینی دارد. این نایلون دارای مقاومت و دوام بیشتری است و برای بسته بندی کالاهای سنگین‌تر به کار می‌رود. نایلون حرارتی با ساختار پلی‌اتیلن تجدیدپذیر بوده و آسیب اندکی به محیط ‌زیست وارد می‌کند.

تفاوت نایلون شیرینگ با نایلون معمولی

این دو نایلون در ترکیب مواد خامی که دارند،‌ متفاوت هستند. پایه سازنده هر دو نایلون یکی است اما ترکیب مواد پایه آن‌ها اصلی‌ترین عامل ایجاد تفاوت در آن‌ها است. به همین دلیل دو محصول پلاستیکی با کاربردهای تقریبا مشابه اما ویژگی‌های متفاوت داریم. برای مثال نایلون ساده مقاومت کششی بیشتری نسبت به نایلون شیرینگ دارد. در حالی که مقاومت روکش شیرینگ نسبت به تحمل وزن و فشار بیشتر است.‌

پلاستیک شیرینگ نسبت به گرما بسیار  حساس بوده و به تندی تغییر شکل می‌دهد؛ اما این بدان معنا نیست که این نوع نایلون بی‌کیفیت است، بلکه مقاومت بسیار بالایی دارد و به واسطه همین ویژگی جایگاه خاصی در صادرات و تجارت کالاهای مختلف دارد. نایلون ساده براق‌تر است و بافتی نرم دارد، بنابراین چاپ‌پذیری بهتری نیز دارد.

تفاوت جنس درجه ۱ و ۲ شیرینگ

تمامی مواد اولیه پلاستیک‌ها از جمله مواد اولیه شیرینگ دارای خاصیتی به نام آنتی‌اکسیدان است. این خاصیت مانع از بین رفتن مواد اولیه پلاستیک در مرحله اکستروژن آن می‌شود. این در حالی است که اگر بار دیگر مواد پلاستیکی ذوب شوند تمام آنتی‌اکسیدان خود را از دست می‌دهند. پلاستیک‌هایی که مجددا بازیافت می‌شوند از لحاظ کیفی درجه ۲ یا ۳ نامیده می‌شوند. در بیشتر اوقات چنین شیرینگ‌هایی به‌صورت سفارشی برای سفارش ‌دهنده‌هایی تولید می‌شوند که به دنبال محصولی با قیمت ارزان هستند. طبیعتا شیرینگ درجه ۱ از لحاظ کیفی برتر از شرینگ درجه ۲ است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران و چیستی آن پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شما می‌توانید با سر زدن به بخش محصولات بهترین تولید کننده نایلون شیرینگ در ایران به تنوع آنها پی ببرید.

مقالات مرتبط